VI HAR ÅBENT OG ALLE HOLD TRÆNER EFTER CORONA-REGLER

13. maj 2020 kl. 19:23

HURRA – så skal vi endelig på græs, da Gentofte Kommune netop har givet os tilladelse til at opstarte Corona-tilpasset træning for alle vores årgange på vores baner fra MANDAG 11. Maj 2020.

GENERELT

• Klublokale/Tutten er lukket og aflåst.
  • Ingen ophold på og foran klubhusets terrasse.
  • Omklædningsrum & badefaciliteter lukket.
  • Et begrænset antal toiletter tilgængelige i ny bygning.

FORÆLDRE & SØSKENDE

• Ingen forældre, søskende eller venner på anlæg.
  • Forældre skal aflevere og afhente børn udenfor klubbens område – ligesom flere kender det fra skolerne.

SPILLERE

• Social distancering - ingen håndtryk / high-fives / kram eller anden fysisk kontakt.
  • Alle skal holde en afstand på 2 meter til alle andre personer.
  • Ingen overlap af hold på anlæg, dvs. nyt hold går ikke på bane før anlæg er tømt efter forudgående træning.
  • Man skal holde sig hjemme, hvis man har – selv milde - symptomer som fx feber, hoste, muskelømhed.
  • Hvis man selv pludselig føler sig syg eller ser spiller, der viser tegn på sygdom – selv milde symptomer - så skal man/spilleren straks gå hjem.

ADGANG TIL/FRA ANLÆG

• Al færdsel på klubbens område før og efter træning - foran klubhus på banesiden - bliver ensrettet og reguleret med afmærknings-strimmel. Der opsættes en adgangsplan.
  • Indgang kun gennem dobbeltlåge. Følg afmærkning til venteposition.
  • Udgang gennem 3 udgange - enkeltlåge ved jernbanen / låge ved Tjørnegårdsskolen / låge ved rød bygning på GS.

TRÆNING GENERELT

• Alle spillere og trænere skal fremmøde færdig-omklædte.
  • Medbring egen drikkedunk – opfyldt hjemmefra/fra skolen.
  • Ingen uddeling af snacks eller drikkevarer.
  • Bad skal foregå hjemme.

HÅNDVASK OG -AFSPRITNING

• Alle trænere og spillere skal fremmøde med nyvaskede/afsprittede hænder – spillerne skal vaske hænder lige inden de forlader skolen/hjemmet.
  • Derudover foregår nødvendig håndvask ved støvlevask (der opsættes sæbe-dispensere).
  • Alle spillere skal afspritte hænder efter endt træning, ved en af de 3 udgange ved rækværk (der opsættes håndsprit-dispensere).

AFSPRITNING/VASK AF UDSTYR

• Klubben sørger for afspritning/afvaskning af fælles træningsudstyr (stiger, agilitysæt, spyd, frisparksmur) efter hvert træningspas.
  • Trænere sørger for afspritning/afvaskning af egne bolde samt eget træningsudstyr (kegler mv.) FØR hvert træningspas.
  • Generelt opfordres man til at benytte så få rekvisitter som muligt så længe klubben træner efter Corona-retningslinier.
  • Ingen brug af overtræksveste.

TRÆNING PÅ BANEN

• Træning max. 9 spillere + 1 træner i hver gruppe dvs. at en årgang med 30 spillere skal trænes i 4 grupper med 4 trænere/hjælpetrænere.
  • Hver gruppe træner på bane/parcel ca. 1200 kvm (ca. 30m x 40m)
  • Al træning gennemføres med overholdelse af 2 meters afstand.
  • Baner er ikke kridtet op før tidligst tirsdag 12. maj – i stedet anvendes kegler – se NY baneplan.
  • Kun trænere må flytte på mål.
  • Spillerne må ikke forlade sin gruppes opmærkede spille-område - heller ikke selv om bolden sparkes ud. Så skal man vente på at bolden sparkes tilbage.

UNGDOMSTRÆNING SPECIFIKT

• Ungdomstræning iht. Træningskatalog, som deles med alle ungdomstrænere hurtigst muligt.
  • Der trænes alene Corona-tilpasset kontaktløs træning iht. DBUs corona-regler.

SENIORSTRÆNING SPECIFIKT

• Seniortræning iht. trænerenes beslutning.
  • Der trænes alene Corona-tilpasset kontaktløs træning iht. DBUs corona-regler.

GENERELLE RÅD SKAL OVERHOLDES

• Vask hænder eller brug håndsprit
  • Host eller nys i ærme
  • Ingen fysiske kontakt