SPECIFIK TRÆNING

Jægersborg Boldklub afholder jævnligt særlige Specifiktræningsforløb som supplement til vores fodboldtræning. Specifiktræning har fokus på den individuelle tekniske træning, hvor vi tager afsæt i den enkelte spillers behov teknisk og individuelt. Udgangspunktet i specifiktræningen vil være at tilbyde en målrettet teknisk træning indenfor (typisk) et bestemt teknisk område.

Vores mål er at udvikle den enkelte spillers individuelle færdigheder, og derfor vil alle træningerne gennemføres med et passende antal af aktive trænere, så hvert barn har så gode muligheder som muligt for at få individuel feedback på det, der arbejdes på. Vi lægger vægt på en nærværende og anerkendende ledelsesstil og at træne med udgangspunkt i spillernes niveau. Ved at møde spilleren hvor han/hun er, vil vi styrke læringen på bedste vis.

De fokusområder vi bl.a. arbejder med er:

• Koordination
  • Hurtige fødder
  • Driblinger
  • Finter/vendinger
  • Pasninger og sparkeformer
  • Berøringer
  • Orientering
  • 1v1 moves

Det, der forventes af alle spillere er som altid:
At man deltager i træningerne, fordi man ønsker at blive bedre. At man er træningsparat, dvs. villig til at lytte godt efter, hvad der bliver sagt.